Missie volbracht!!!! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van heidi riele - WaarBenJij.nu Missie volbracht!!!! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van heidi riele - WaarBenJij.nu

Missie volbracht!!!!

Blijf op de hoogte en volg heidi

02 September 2012 | Indonesië, Medan

Nu ik dit schrijf heb ik mijn missie van 4 weken vrijwilligerswerk volbracht!
Het was zeker niet makkelijk, maar ik ben wel trots op mijzelf dat ik het gedaan heb.
Ik ben blij dat ik iets heb kunnen betekenen voor de dieren.
De laatste dag was helemaal zwaar ook al omdat het de hele middag regende, dus dat was ook wel weer een belevenis.
Het afscheid was toch ook wel weer moeilijk omdat je samen zoveel dingen hebt gedaan en beleefd, maar ze wilden graag meer zulke volunteers als mij, het schijnt dat niet iedereen het zoveel weken op kan brengen en dat er geregeld vrijwilligers vroegtijdig vertrekken.
De laatste week hebben ze ook nog samen met de boswachters/politie 9 makaken , 3 slangen, 1 casuarie en diverse vogels in beslag genomen.
Er zijn 2 handelaren gearresteerd en veel onwetende mensen gewaarschuwd dat je zulke dieren niet als huisdier kunt houden.
Gelukkig komen er ook vaak schoolkinderen uit Indonesie, die uitleg krijgen over de natuur en het behoud ervan, zij kunnen daar voor de toekomst verandering in brengen.
Ik heb ook Willie Smits (van de Reunie) nog ontmoet, hij is de oprichter van het Rescuecentre, een hele aardige man. Voor diegene die interesse hebben hij komt 16 september in de Apenheul voor een lezing!!
Toen ik van iedereen in het rescuecentre afscheid genomen had ben ik door Tommy (de chauffeur) naar de haven van Manado gebracht, vandaaruit ben ik met de boot naar Bunaken gegaan.
Henny (uit Zutphen) stond me al op te wachten, zo lief! Raymond was helaas ziek.
Ik heb toen samen met Henny gesnorkeld en s avonds hebben we llekker gegeten.
Ik had me daar toch een leuk huisje helemaal voor mij alleen en Henny zei dat hij nog groter was dan hun huisje!
Weer eens wat anders nadat je 4 weken met een aantal andere mensen op een kamer heb gelegen.
De volgende dag, wilde ik de dolfijnentour doen maar er waren te weinig mensen dus dan zou ik alleen moeten, toen zei Raymond waarom doe je geen introduktieduik want dat had hij ook gedaan, dus ik dacht waarom ook niet.
Het was 18 jaar geleden dat ik mijn scuba brevet heb gehaald, dus
het was wel even wennen en eng, maar ik had het wel snel weer onder de knie.
Ik ben daarna met de instrukteur op 15 meter diep geweest en ik heb me toch een joekel van een zeeschildpad gezien! en ook nog wat kleinere schildpadden en prachtige vissen, echt geweldig. Helaas heb ik geen afscheid kunnen nemen van Henny en Raymond sorry!!
Tommy (chauffeur) vroeg of ik de laatste nacht bij hem en zijn vrouw thuis wilde slapen, hij woont n.l. vlakbij het vliegveld en dan hoefde ik niet zo vroeg op te staan. We zouden dan 's avonds eerst nog even naar een bruiloft gaan van vrienden van hem en de volgende morgen om 5 uur!!! mocht ik mee naar de kerk!
Ach ja, nu we er toch zijn!!!!!!............ dus op naar Tommy's huis daar omgekleed en met nette schoenen van zijn vrouw aan mee naar de bruiloft.
Ik geloof dat dit wel rijke mensen waren want er waren maar liefst 600 mensen uitgenodigd.
Eerst komt het bruidspaar binnen en daarna worden er foto's gemaakt met de ouders, vrienden, collega's enz. Er werden wat toespraken gehouden en daarna was er een buffet met heerlijk eten en toen was het al weer een handje geven en wegwezen.
Toen we terug bij Tommy's huis waren vroeg ik waar ik moest slapen hij zei bij ons op de slaapkamer! ik dacht dat hij een grapje maakte maar het was echt waar. Ik sliep bij Tommy en zijn vrouw op de kamer ,zij gingen op een matras op de grond en ik lag in hun bed!!
Kun je je zoiets voorstellen in Nederland?
Iedereen hier is zo gastvrij en nodigt je uit om langs te komen en wil je helpen, heel erg lief maar soms een beetje teveel vind ik.
Maar goed ik zit nu in het Garudaplaza hotel in Medan (Sumatra) en morgen ga ik naar Bikut Lawang op zoek naar de Oerang Oetangs in het wild!!
Heel veel liefs van mij voor jullie allemaal!,

Heidi

  • 02 September 2012 - 13:55

    Cheryl:

    hoi heidi weer een mooi verhaal en de missie volbracht daar had ik geen twijfels over goed gedaan ook super trots op je. Nu even uitblazen en nog even genieten van alles om je heen. ben echt benieuwd naar je foto's als je weer thuis bent geniet eerst weer van je thuiskomst en zodra je er zin in hebt spreken we weer gauw af. Voor als je naar huis komt een goede terugreis voorzichtig dan sampai bertumuh di Giesbeek amatooo cheryl

  • 02 September 2012 - 13:58

    Myrna:

    Wat maak jij een ontzettend gave dingen mee! Zo'n bruiloft meemaken is toch uniek!
    Geniet lekker van je laatste dagen in Indonesie. En natuurlijk veel foto's maken.

    Groetjes myrna

  • 02 September 2012 - 13:58

    Yvonne:

    Hoi Heidi

    Wat een prachtig verslag weer , en trots mag je zeer zeker zijn, voor altijd.
    Maar het allermooiste staat je dus nog te wachten de oerang oetangs.
    Ben heeeeel benieuwd hoe die belevenis gaat worden.
    Het duiken was natuurlijk ook bijzonder,wel jammer van de dolfijnen he?
    Ik vind het super stoer van je ben ook trots op je, je kunt nooit meer zeggen
    dat je niets durft ,dat anderen alles voor je regelen
    Dit getuigd toch echt van doorzettingsvermogen en lef hebben, en een hoop opgedane zelfkennis.
    Zie ernaar uit je over een aantal weken weer eens te zien en bij te babbelen.
    Maar geniet eerst van de oerangs ,dan eesrt weer van je gezinnetje thuis.

    Lieve groeten van je nicht yvonne

  • 02 September 2012 - 14:42

    Lieske:

    Wat ontzettend leuk om alle verhalen te lezen, en het viel ons in Maleisië ook al op dat iedereen heel vriendelijk is en je heel snel wordt uitgenodigd door iedereen, heel leuk, maar je kan het je in Nederland niet voorstellen.
    Geniet nog lekker van je laatste dagen daar en wij zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen als je thuis weer bent.

    Groetjes Hein, Tine en Lieske

  • 02 September 2012 - 16:02

    Ester:

    Hoi lieve Heidi,

    Mooi om je verslagen te lezen.Ik vindt het nog steeds ontzettend stoer van je dat je dit avontuur hebt ondernomen!!!Geniet nog even van het moois dat je nog gaat beleven en tot snel.

    Lieve groetjes van de overbuurtjes xxx

  • 02 September 2012 - 16:40

    Diny Stuart:

    lieve,Heidi zojuist terug van de kermis optocht, ja hier gaat alles gewoon door op het einde van de missie zul je toch ook wel naar Giesbeek verlangen je eigen bedje ,je eigen badje een vooral je thuisfront.We zijn zeer benieuwd naar alle leuke verhalen en hopen je snel even te spreken.liefs van ome Co en tante Diny.

  • 03 September 2012 - 09:27

    Henkiepenkie:

    Mijn kanjer vertelt weer een stoer verhaal. Wat een beleving weer en inderdaad je kunt heel erg trots op jezelf zijn. Dit heb jet toch maar "even" gedaan en nu op naar een vakantie. Ik begreep dat het je goed bevallen is slapen op een kamer samen met de chauffer en zijn vrouw. Wie weet gebeurt dit in Nederland ook, bij ons ben je welkom, slaap ik wel op de grond. Dan het duiken. Maar goed dat je een volle zuurstoffles op je rug gebonden had anders was je nooit gaan zinken, omdat je toch een paar kilo's lichter bent geworden van het harde werken. De bruiloft. Hoe kun je jezelf beter een afscheidfeest geven dan gewoon naar een feest toe te gaan. Heel erg slim bedacht en als je an 600 mensen uitnodigd nog goedkoop ook. Slimme meid uit Holland dus. Heidi geniet nog een week van al je inspanningen. Laat alles op je inwerken wat je nu allemaal meegemaakt en gezien hebt. Draag dit bij je voor de rest van je leven.
    Ik ben ontzettend trots op je. Zie je gauw in het mooie Nederland.
    Groetjes,
    Henk

  • 03 September 2012 - 11:29

    Te Riele:

    Hallo lieve Heidi,

    Fijn dat alles zo goed gegaan is en je nu aan een kleine vakantie kunt denken.
    Trots zijn we zeker maar ook blij als we jou weer kunnen spreken, ik mis de gezellige sms van je.
    Nog heel veel plezier en geniet er nog even van

  • 03 September 2012 - 11:34

    Te Riele:

    dit is een vervolg ik weet niet wat ik fout heb gedaan?
    Heidi wij wensen jou nog een fijne tijd daar en hopen dat het verder met de reis en alles ook goed gaat.
    Heel veel liefs en groetjes van Pa Ma en Danny

  • 03 September 2012 - 11:34

    Te Riele:

    dit is een vervolg ik weet niet wat ik fout heb gedaan?
    Heidi wij wensen jou nog een fijne tijd daar en hopen dat het verder met de reis en alles ook goed gaat.
    Heel veel liefs en groetjes van Pa Ma en Danny

  • 03 September 2012 - 18:48

    Anke:

    Lieve Heidi, Wat kan ik nu nog schrijven na al die mensen die hier boven mij staan. Ik kan wel schrijven ik ben trots op je, wat een leuk verhaal enz enz het is allemaal waar dus ik sluit me aan bij al mijn voorgangers: Cheryl, Yvonne,Lieske, Ester, Diny,Henkiepenke en te Riele 3x ha,ha. Ik wens je nog heel veel plezier deze laatste week. Wanneer je naar de oerang oetangs gaat probeer dan de groeten te doen aan mijn broer, die zit daar al jaren.Het is die ene met die grote bek. Geniet nog even en ik kan niet wachten tot dat je weer thuis bent, gewoon weer even je stem horen en kletsen over de dagelijkse dingen en natuurlijk ontzettend benieuwd naar je verdere verhalen en foto's. Heel veel groetjes en liefs van Anke

  • 03 September 2012 - 19:19

    Erna Verweij:

    Beste Heidi, ik heb vol bewondering je verslagen gelezen. Je mag geweldig trots op jezelf zijn, deze ervaring neemt niemand je meer af. Geniet van de laatste dagen en maak daar ook vooral vakantie van.
    Liefs, Erna en Otto

  • 03 September 2012 - 23:46

    Emma:

    Hoi tante!

    Je hebt dit toch maar mooi weer gedaan!
    Een hele belevenis met ups&downs,maar alles wat in jou rugzakje zit nemen ze je niet meer af!
    ik ben vanavond nog even gezellig bij nico& sriyan geweest!
    Toch miste ik je blonde koppie daar wel hoor!
    Geniet van je welverdiende vakantie!
    Straks kan je terug kijken op een mooi avontuur!

    Tot snel! Knuffel xx

  • 05 September 2012 - 10:09

    Henny Lokhorst:

    Ha die Heidi,

    Wat schrijf je toch leuk. Mooie belevenissen bij Tommy. Ik kan t me helemaal voorstellen. Ik hoop dat hij en zijn vrouw een keer naar Nederland komen. Zijn ze zeker welkom bij ons in Zutphen.
    Op de een of andere manier heb ik nog steeds je mailadres niet, vandaar via deze site. Mijn adres is hennylokhorst@gmail.com. Mail je me op mijn adres?
    En hoe is t je verder gegaan in Sumatra? Veel orang oetangs gezien? En nog andere leuke dingen gedaan?
    Wij hebben een goede reis gehad - nog even een gratis Singapore-toer van 2 uur gedaan - en het was heerlijk om om half 10 's ochtends weer aan te komen en de jongens te zien. Een vriendin haalde ons van t station af. Nu alweer veel in gang gezet qua werk en opleiding. Vannacht m'n eerste werknacht bij een ex-client, dus dat is leuk. Reem is vandaag begonnen met werken. Het weer is zalig hier en de zonnebloemen zijn langer dan 4 meter! Mijn nek doet nog steeds pijn (snorkelen? tocht in de nek?). Reem en ik gaan volgend jaar een weekje zeilen, hebben we al besloten. Dat is wat anders dan zo'n grote reis, he, maar ook heel leuk om onderweg te zijn. Nou, meissie, ik hoop je gauw te zien in Zutphen. Liefs van Raymond en Henny

  • 15 September 2012 - 19:19

    Diny Stuart:

    Lieve Heidi

    Wat een belevenis,ik hoorde het van tante Diny
    Wat zul je genoten hebben,en hard gewerkt, maar dit pakken ze je nooit meer af.
    Ik had al eerder een reactie geplaatst,maar die is niet overgekomen ,helaas.
    Heidi heel veel groetjes van Tante Diny Drempt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

heidi

Hallo Allemaal, Leuk dat je komt kijken wat ik te melden heb over mijn vrijwilligersreis naar het opvangcentrum Tasikoki in Sulawesi. Ik hoop dat ik de gelegenheid krijg om jullie op de hoogte te houden van alles wat ik mee ga maken. Laat vooral ook wat van jullie horen! Liefs Heidi

Actief sinds 08 Maart 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 9410

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 09 September 2012

Mijn eerste vrijwilligersreis

Landen bezocht: