Een beetje vakantie! - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van heidi riele - WaarBenJij.nu Een beetje vakantie! - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van heidi riele - WaarBenJij.nu

Een beetje vakantie!

Blijf op de hoogte en volg heidi

05 September 2012 | Indonesië, Samosir

.
Op dit moment zit ik aan het Tobameer in de Tabocottage in Samosir dat is een eiland in het Tbameer, met gitaarmuziek op de achtergrond.
Het is erg mooi en leuk alleen regende het de hele middag en onweerde het een beetje, maar nu net tijden s het eten was het droog.
Het lijkt een beetje op het Gardameer alleen de huizen/hutjes zijn anders.
Hier zijn echt veel vakantiegangers, dus dan krijg je vanzelf ook een beetje vakantiegevoel.
Gisteren heb ik de Oerang Oetangs in het wild gezien, wat een belevenis!
Na 1 uur weer tegen de berg op klimmen en het zweet weer over mijn rug en gezicht voelen lopen en de bril beslagen zodat ik bijna niets meer zag, heb ik ze dan eindelijk (nadat ik de bril maar had afgedaan), ze in het wild gezien de Oerang Oetangs!!!
Wat een prachtige beesten zijn het toch en ze slingeren door het oerwoud alsof het niets is.
Ze aten bananen uit de hand van de Rangers en later ook nog bij mij!
Ik heb het op de film staan.
Eigenlijk mag dit niet volgens het Tasikokicentre maar ja ze drukte mij een banaan in de hand en voor ik er erg in had at een kleine Oerang Oetang uit mijn hand.
Daarna nog andere apen nl de Thomas leaf (ook wel punky monkey geheten) gezien, die er ook heel leuk uitzien.
Deze zijn een stuk kleiner dan de Oerang Oetang, en zien er erg grappig uit.
Het was een zware tocht maar zeer zeker de moeite waard!!!
S middag zat ik voor mijn kamer in de tuin en ja hoor daar kwamen een heel stel punky monkey s voorbij slingeren, zo geweldig om dit vanuit je "eigen" tuin te zien.
Daarna nog naar een weeshuis geweest van een nederlandse vrouw en toen ik daarvan terug liep in het donker heb ik vuurvliegjes gezien.
Waarschijnlijk ga ik morgen met de chauffeur achter op de brommer naar een paar andere dorpjes hier in de buurt, want er mogen hier geen auto's van buitenstaanders komen alleen als ze heel veel geld betalen en dat doen wij als zuunige Nederlanders natuurlijk niet ;)
We huren een brommer voor 7 euro inclusief benzine!! voor de hele dag en gaan dan naar een dansvoorstelling van de Bataks en naar de dorpjes.
Dus nu hopen dat het goed gaat gezien de rijstijl van de Indonesiers, maar ja ik hoef alleen maar achterop te zitten en zet in ieder geval een helm op.
Nog even genieten van alles, maar ik verlang toch ook wel weer naar huis naar Nico, Aron, Sriyan, Indy, jullie allemaal en mijn eigen bedje!!!
Bedankt weer voor jullie lieve mails, dat heeft me goed gedaan en doet me nog steeds goed!!
Tot binnenkort!!!
Liefs Heidi

  • 05 September 2012 - 16:25

    Krumel:

    Lieve vriendin,

    Selamat malam apa kabar? Wat een mooi verhaal weer je hebt de time of your life. Ik zou zeggen blijven genieten voordat je het weet zit je aan je fricandel speciaal haha. Nou ik heb alles wat je ook schreef met plezier gelezen en hoop dat je het geen in je zelf hebt overwonnen. En 1 ding is zeker dit pakken ze je niet meer af. Voor de terugreis kijk uit en becarefull@selamat djalang en tot gauw en voor straks selamat tidur amatooooooo xxcher

  • 05 September 2012 - 16:31

    Anke:

    Hoi vakantieganger, Ik heb net een mailtje aan Nico gestuurd. Net op het moment dat ik hem ging verzenden kwam dit reisverslag van jou binnen. Dus maar even gelijk op reageren. Wat een mooie belevenissen maak jij toch mee. Maar hier ging je natuurlijk ook voor. Niet alleen de dieren verzorgen maar dit was/is ook een grote wens van je. En zie daar je hebt ze gezien en dan ook nog eentje een banaan mogen voeren, geweldig toch. Dit is dan wel zeker zo'n zware tocht waard, je weet waarvoor je het hebt gedaan en ze pakken je dit mooi niet af. En dan die slingerende apen zo voor je neus, dat doet ook wel een beetje aan Sri Lanka denken waar ze boven op onze huisjes aan het spelen waren. En in Kandy waar ze je zo de broodjes van je bord af jatten. En die chauffeur waar je achter op de brommer gaat dat is diezelfde als waar je mocht slapen???
    Pas maar op straks wil die je nog naar Nederland brengen, ha, ha. Lieve Heidi geniet van je laatste dagen en ik kan me voorstellen dat je nu ook naar huis verlangt. We zien elkaar snel. Lieve groeten van Anke

  • 05 September 2012 - 16:38

    Yvonne:

    Hoi heidi,

    Het was erg leuk om je verhalen te lezen, maar ik ben ook wel benieuwd naar je foto's en zoals ik net las heb je ook gefilmd, ik kijk er naar uit.
    Maar eerst even bijkomen van je ervaringen en weer genieten van je mannen en natuurlijk Indy niet te vergeten.
    Een goede terugreis en doe voorzichtig en tot gauw.

    Groetjes Henk en Yvonne

  • 05 September 2012 - 22:38

    Yvonne:

    Lieve Heidi

    Wat fijn dat alles wat je wilde doen zien en beleven ook uiteindelijk gelukt is .
    En dat we dat op deze manier toch ook een heeeel klein beetje zonder al jouw afzien en doorzettingsvermogen hebben kunnen meebeleven.
    Zal het best missen die leuke berichtjes, en hoop die film en foto''s natuurlijk ook eens te zien.
    Wens je een hele goede terugreis en een hele lfijne thuiskomst, weer volop genieten van je gezin en eigen omgeving,met de laatste weken hier heeeerlijk weer hoor.
    Tot gauw

    Lieve groet Yvonne

  • 06 September 2012 - 10:08

    Carla:

    Wat een leuke belevenissen en zeker met die apen en aapjes. Het lijkt mij erg zwaar zeker met die hitte maar je bent een doorzetter dus alle lof! Geniet er nog maar een paar dagen van en ik wens je een goede reis terug naar Nederland waar Aron,Sryan , Nico en wij allen met smart op je wachten. Groetjes Jezus

  • 06 September 2012 - 22:38

    Myrna:

    Even genieten van een welverdiende vakantie! En genieten doe je volgens mij ook volop. Als ik dit lees heb ik ook zin om te gaan, liefst vandaag nog!
    En eh......het zou niet goed zijn als je het thuisfront niet zou missen. Ach, dan is het ook weer fijn om thuis te komen. Veel plezier nog even en goede reis terug!

    Groetjes Myrna

  • 07 September 2012 - 07:30

    Lidi En Geert:

    Die Heidi toch,

    Zo leuk om van je te horen en een beetje mee te genieten van je oosterse belevenissen. Straks lekker achterop de brommer met de wind in je haren en maar kijken en kijken. Nog veel plezier de laatste dagen en goede reis terug. Hopelijk zien we elkaar snel om bij te praten. We zijn benieuwd naar al je verhalen.

    Heel veel groeten en tot gauw,

    Geert, Lidi en de jongens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

heidi

Hallo Allemaal, Leuk dat je komt kijken wat ik te melden heb over mijn vrijwilligersreis naar het opvangcentrum Tasikoki in Sulawesi. Ik hoop dat ik de gelegenheid krijg om jullie op de hoogte te houden van alles wat ik mee ga maken. Laat vooral ook wat van jullie horen! Liefs Heidi

Actief sinds 08 Maart 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 9404

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 09 September 2012

Mijn eerste vrijwilligersreis

Landen bezocht: